‘Wat is er al geregeld? en ‘Wat is er nodig?’

Zijn de eerste vragen die ik altijd stel. En ‘Wat zou je willen?’ Minstens zo belangrijk. De client staat voor mij echt altijd voorop. Je mantelzorgtaken kunnen blijven doen zonder om te vallen, daar gaat het om.

Gratis ‘online’ vragenuurtje

Allereerst is er het gratis ‘online’ vragenuurtje voor korte vragen. Elke maandagavond – van 19 tot 20 uur – beantwoord ik ‘online’ vragen die spelen rondom het verlenen van mantelzorg. Zo maken we eventueel kennis.

Intake

Worstel je met veel regelwerk en zoek je direct hulp en ondersteuning bij de organisatie van taken waar je onvoldoende in thuis bent? We maken kennis in een intake en je vertelt me waar je tegenaan loopt.

Inventarisatie

In een gesprek brengen we in kaart wat er nodig is én passend bij jou. Want jij zorgt voor je dierbare en duurzaam inzetbaar blijven is belangrijk. Naar aanleiding van de in beeld gebrachte situatie zoek ik een en ander voor jou uit. In elke specifieke situatie. Ik informeer je over de mogelijkheden en doe suggesties voor hulp, zorg en ondersteuning. De beslissing over wat je wel of niet uit handen geeft maak je altijd zelf. Jij hebt de regie.

Het totaalplaatje overzien rondom wonen, inkomen en welzijn is een flinke opgave. De WMO, de WLZ en de ZVW, allemaal bieden ze mogelijkheden. Bij wie je voor hulp en ondersteuning terecht kunt is voor mij bekend. Ik ken de regels en de wetten en het zorglandschap op mijn duimpje. Als mantelzorgmakelaar help ik je met de vraagstukken die in jouw situatie naar voren komen. Ook buiten de gebaande paden zoek ik naar oplossingen en mogelijkheden

Helder en duidelijk

Zo neem ik regeltaken voor jou als mantelzorger uit handen. Zodat jij geholpen bent en verder kunt. Lukt iets niet, dan ben ik daar duidelijk over. Ik houd van helderheid en duidelijkheid. Geen gouden bergen, wel doe ik er alles aan om jou te ontlasten. Onafhankelijk, professioneel en vanuit het hart.

Een greep uit de mogelijkheden voor zorg en ondersteuning van de mantelzorgmakelaar:

  • Zorgnetwerk in kaart brengen en inschakelen;
  • Huishoudelijke hulp en hulpmiddelen aanvragen;
  • Aanvraag vervoer en/of woningaanpassingen;
  • Doornemen formulieren, opstellen brieven of bezwaarschriften
  • Indicatie regelen bij het CIZ (Centrum voor Indicatiestelling Zorg)
  • Inrichten van een PGB (Persoonsgebonden budget)
  • De juiste begeleiding en dagbesteding regelen;
  • Regelen van kortdurend verblijf (respijtzorg)
  • Hulp en informatie bij financiële regelingen
  • Afstemmen werk en privé (mantelzorg) en het in gesprek gaan met werkgever

De wereld mooier maken is waar ik aan wil bijdragen. Dat is het mooie van mijn werk; het leven beter maken voor mensen. Dat ze krijgen wat ze ECHT nodig hebben, is mijn grote drive. Ik denk mee vanuit mijn hart en mag ze perspectief bieden. Zonder de realiteit uit het oog te verliezen. Dat is mijn missie en daarmee maak ik het verschil.

“Op een hele fijne manier zijn we door Annette ondersteund, toen we op zoek moesten naar een nieuwe woonplek voor mijn vader. Na een crisisopvang, bleek terugkeer naar huis helaas niet meer mogelijk. We wilden heel graag een fijne permanente  woonplek voor hem, een plek waar hij zich thuis voelt en wij graag op bezoek komen. Door de inspanningen van Annette en haar vasthoudendheid hebben we dichtbij een prachtige plek gevonden.
Ze nam de regeltaken over en onderhield de contacten. Annette zorgde er ook voor, dat wij steeds op de hoogte bleven. Dit gaf ons de nodige rust en konden wij onze aandacht wijden aan het bezoeken van en de zorg voor mijn vader. We zijn heel blij dat we voor het inzetten van Annette, hebben gekozen.”

Kees

Mantelzorgconsultant, casemanager hersenletsel en mantelzorgcoach

KvK nummer: 70628882
AGB Code: 48485939
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring